آقای وارتولومئوس اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس استانبول در اجلاس بین المللی برای صلح در اوکراین در روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ در سوئیس شرکت کرد.

vartholomaios

آقای وارتولومئوس اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس استانبول در اجلاس بین المللی برای صلح در اوکراین در روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ در سوئیس شرکت کرد. از دیدگاه وی، «جنگ» همیشه ویرانگر است. سکوت در برابر ظلم جنگ شرم آور است. دفاع و ترویج صلح وظیفه و رسالت ماست. خوشا به حال صلح جویان.»

 وی همچنین اضافه کرد «ما قویاً معتقدیم که مسیحیان ارتدوکس در اوکراین حق دارند صدای کلیسای خود را داشته باشند. همه ما اینجا هستیم تا از صلح عادلانه و پایدار در اوکراین مستقل، حمایت کنیم. باشد که خداوند به همه کسانی که به طرز فجیعی جان خود را از دست داده اند آرامش دهد و به همه کسانی که از صلح دفاع می کنند قدرت عطا کند.

ملاحظه:

وی در حاشیه این اجلاس بین المللی این فرصت را داشت که با نخست وزیریونان روسای جمهوری اوکراین، فرانسه، دومینیکن، جزایر فیجی و نخست وزیر واتیکان، وزیر امور خارجه ترکیه و نمایندگان دولت ها و سازمان ها دیدار کند. حدود ۱۰۰ کشور و سازمان بین المللی از طریق نمایندگان بلندپایه در اجلاس بین المللی برای صلح در اوکراین شرکت کردند. اسقف اعظم تنها رهبر مذهبی بود که به دنبال دعوت رسمی رئیس جمهور سوئیس، در این کنفرانس شرکت کرد.

منبع: ثما ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Ντροπή να μένει κανείς σιωπηλός μπροστά στον πόλεμο (protothema.gr)

کد خبر 20175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =